Χριστούγεννα και έγκυος; Οι γιορτές έφτασαν και για τους 2!

Χριστούγεννα και έγκυος; Οι γιορτές έφτασαν και για τους 2!

Η περίοδος των Χριστουγέννων, είναι στιγμές, χαράς και ευτυχίας. Αυτές οι μοναδικές στιγμές είναι διπλές, όταν μια γυναίκα είναι έγκυος. Οι ειδικοί συνιστούν, όλα με μέτρο: το φαγητό, οι βόλτες, τα ψώνια. Με λίγες και απλές αλλαγές στους ρυθμούς της καθημερινότητάς της, μια έγκυος μπορεί να απολαύσει όμορφες γιορτινές στιγμές, παράλληλα με την πραγματοποίηση του μεγαλύτερού της ονείρου, την επερχόμενη έλευση του μωρού της.

 

Τι πρέπει να κάνει λοιπόν μια έγκυος καθώς πλησιάζουν οι γιορτές;

 1.     ΌΧΙ STRESS, ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΝΑ ΞΕΚΟΥΡΑΖΕΣΤΕ

Τα Χριστούγεννα είναι μία περίοδος κατά την διαρκεια της οποίας οικογένεια και φίλοι συγκεντρώνονται σε γιορτινά τραπέζια. Οι προετοιμασίες  είναι μια αρκετά αγχωτική, μην το παρακάνετε. Προσπαθήστε να μη κουράζεστε τόσο για την υγειά σας όσο και για την υγεία του μωρού σας. Ξεκουραστείτε (τοποθετήστε τα πόδια σας ψηλά, προσέξτε την πλάτη σας) όσο μπορείτε, γιατί την περίοδο της εγκυμοσύνης το σώμα σας καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια να στηρίξει εσάς και το μωρό σας με αποτέλεσμα να κουράζεστε πιο εύκολα. Μη διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια! Κοιμηθείτε, είναι μια ευκαιρία για ύπνο νωρίς το βράδυ ή και κατά τη διάρκεια της ημέρας. Επωφεληθείτε λοιπόν από τον ελεύθερο χρόνο χωρίς να νιώθετε υποχρέωση ότι πρέπει να ξενυχτάτε μέχρι το πρωί στα πάρτι και τις συναθροίσεις.

2.     ΔΙΑΤΗΡΗΣΤΕ ΤΟ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟ ΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Απολαύστε με μετρό! Το μυστικό βρίσκεται στην ποσότητα και συχνότητα του φαγητού σας. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στις μερίδες που καταναλώνετε, καθώς το φούσκωμα μπορεί να προκαλέσει ανησυχία. Την περίοδο των Χριστουγέννων τρώνε για δύο ακόμα κι όσοι δεν περιμένουν παιδί –πόσο μάλλον εσείς που έχετε και αυξημένες ανάγκες.

 

Προσέξτε τους κρυμμένους διατροφικούς και θερμιδικούς κινδύνους  στο γιορτινό σας τραπέζι: Τα ωμά ψάρια, τα οστρακοειδή, και τα μαλάκια όπως είναι τα μύδια. Αποφύγετε επίσης τα μαλακά τυριά, όπως είναι το κάμαμε, το μπρι, τα “μπλε τυριά” τύπου ροκφόρ αλλά και τα γλυκά που περιέχουν ωμά αυγά.

 

Μην το παρακάνετε με τα γλυκά. Αν στο δείπνο που θα είστε βρίσκονται πολλά γλυκά στα οποία δεν μπορείτε να αντισταθείτε, μπορείτε να υποκύψετε χωρίς να επιβαρύνετε εσας και το μωρό σας, με το να δοκιμάσετε μια κουταλιά απ’ όλα!

Προσέχετε τα φαγητά που περισσεύουν. Αποφύγετε  να τρωτέ και τις επόμενες ημέρες μεγάλες   ποσότητες  και στο δείπνο του ρεβεγιόν, επιβαρύνοντας τον εαυτό σου με περιττές θερμίδες. Το στομάχι σας κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι πιο ευαίσθητο, αν τα φαγητά είχαν μείνει πολλές ώρες εκτός ψυγείου, μπορεί να έχουν αλλοιωθεί, και να  δημιουργήσουν ενοχλήσεις. Εννοείται βέβαια πως δεν πρέπει να καταναλώνετε φαγητά που από της παρασκευή τους έχουν μεσολαβήσει περισσότερες από 48 ώρες.

Αλκοόλ με μέτρο. Κατά τη διάρκεια των γιορτών συνηθίζεται η μεγαλύτερη κατανάλωση Χριστουγεννιάτικων αλκοολούχων ποτών. Το αλκοόλ μπορεί να είναι απαγορευτικό για τις εγκύους, αλλά μπορείτε  να φτιάξετε μη αλκοολούχα ποτά που όταν τα πίνεις δεν θα καταλαβαίνεις ότι δεν είναι αλκοολούχα.

 

3.     ΟΡΓΑΝΩΣΤΕ ΤΑ ΔΩΡΑ ΣΑΣ

Μην κάνετε τα ψώνια σας μαζεμένα. Φροντίστε για τα Χριστουγεννιάτικα δώρα αρκετά νωρίτερα χωρίς να χρειαστεί να περιμένετε στις ουρές των καταστημάτων ταλαιπωρώντας τόσο την υγεία σας όσο και την υγεία του μωρού σας. Ξεκινήστε την αναζήτηση έγκαιρα. Μην ξεχνάτε άλλωστε, πως τμήμα των αγορών σας μπορείτε να το πραγματοποιήσετε και από την άνεση του σπιτιού σας, μέσω διαδικτύου.